5
План виховної роботи
КЗ «Більмацький ЦТДЮ» на 2017 -2018 навчальний рік
Виховна проблема закладу:
Системний підхід до виховання гуртківців, підготовка їх до життя і праці.
Аналіз виховної роботи за 2016 -2017 навчальний рік.
У 2016 -2017 навчальному році виховна діяльність була спрямована на реалізацію закону України «Про позашкільну освіту», концепції позашкільної освіти та виховання, програми розвитку позашкільної освіти.
Проблема над якою працював колектив: «Системний підхід до виховання гуртківців, підготовка їх до життя і праці». Головна увага приділялася формуванню громадянина – патріота України, створенню умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.
Протягом року питання виховної роботи розглядались на нарадах при директорові: про стан навчально-виховної роботи з гуртківцями початкового рівня; про організацію та проведення новорічних свят; про роботу педагогічного колективу щодо, виявлення, підтримки і розвитку обдарованих дітей; про результати участі гуртківців в конкурсах та ін.
Аналіз відвіданих занять та виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання гуртківців.
Діти – вихованці гуртків брали участь у районних і обласних конкурсах, виставках: обласний конкурс «Космічні фантазії»; обласний конкурс «Моя новорічна мрія»; обласний конкурс «Знай і люби свій край», «Подаруй мені казку», «Берегиня роду українського» та ін.
Гуртківці та керівники гуртків були неодноразово нагороджені грамотами, займали призові місця.
Враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу в навчальному закладі, у нашому ЦТДЮ створена програма творчого розвитку і саморозвитку на базі особистісного підходу, яка дозволяє здійснювати завдання виховання, що у свою чергу призводить до вироблення специфічної структури виховної роботи в закладі.
За структурою виховну роботу в закладі можна поділити на дві ланки: виховна робота адміністрації, робота керівників гуртків.
Реалізація основних завдань і принципів громадянського виховання здійснювалася в ряді пріоритетних напрямків.
І.Ціннісне ставлення до себе
Виховними досягненнями цього напрямку є вміння цінувати себе як унікальну та неповторну особистість, знати наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров”я, прагнення бути фізично-здоровою людиною. У зв’язку з цим було проведено традиційні заходи:
Тиждень здоров’я «Здоровий спосіб життя»;
Проведення інструктажів з техніки безпеки по гуртках;
Бесіди на тему: «Здоров’я наше багатство»
«За здорове життя»
«Шкідлива звичка паління»
«За крок до біди»;
Презентація на тему: «Здоровий спосіб життя»;
Тренінг на формування здорового способу життя.
ІІ. Ціннісне ставлення до людей, сім’ї, родини
Виховними досягненнями цього напрямку є знання та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюдських цінностей, уміння співпрацювати з іншими, працювати у групі та колективі, уміння прощати та просити пробачення, єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла. У зв’язку з цим найцікавіше проведено: родинне коло святкування до дня Святого Миколая, свято підведення підсумків «Ми не кажемо прощавай, ми кажемо до побачення», конкурси та ігри спрямовані на краще пізнання гуртківцями традицій та звичаїв наших пращурів, поле-чудес “Звичаї та традиції України”, поздоровлення - привітання новорічно-різдвяного циклу, свято до дня 8 березня, святкова гра до дня святого Валентина, пошта до дня Святого Валентина, новорічна пошта Діда Мороза.
ІІІ. Ціннісне ставлення до праці
Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення соціальної значимості праці в житті людини, повага до людей праці, навички самообслуговуючої та суспільно-корисної праці. У зв’язку з цим у закладі було проведено: тиждень профорієнтації “Професійний орієнтир”, конкурс малюнків “Професія в моїй родині”, “Професія майбутнього”, “Обирай робочу професію”, “Твій професійний вибір”.
ІV. Ціннісне ставлення до природи
Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення вихованцями себе, як невід’ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи, бережливого ставлення до природи. У зв’язку з цим проведено ігри та конкурси на екологічну тематику, проведено акцію “Чиста земля – чиста Україна”, години спілкування “Вода – джерело життя”, “Про екологію рідного краю”, “Дерева в нашому саду”.
V. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Виховними досягненнями цього напрямку є знання про види мистецтва та засоби їх виразності, здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистецькій сфері та самореалізації. У зв’язку з цим в закладі проведено виставку робіт “Умілі руки гуртківців”, тиждень образотворчого мистецтва, районний тур “Таланти твої, Запорізький краю ”, виставка “Знай і люби свій край”.
VІ. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
Формування в учнів комплексу особистісних якостей та рис характеру, які є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, учинків, поведінки для цього в закладі проводилось: виставки робіт “Моє щасливе дитинство”, анкетування “Я і мої права”.
В КЗ «Більмацький ЦТДЮ» працювало чотирнадцять гуртків: гурток «Юні друзі природи» (керівник Кузнєцова Т.В), гурток «Художня вишивка» (керівник Тристан В.М.), гуртки «Паперопластика», гурток «Дивосвіт», «Умілі руки» (керівник Дем`яненко О.Б.), п’ять хореографічних гуртка «Фантазія» (керівник Федотова О.В.), два гуртки «Виготовлення сувенірів», та «Бісероплетіння» (керівник Ільєнко Г.А),
Протягом 2016-2017н.р. проводилася дієва робота з батьками:
Протягом навчального року для дітей разом з батьками було проведено єдиний День відкритих дверей за темою: Залучення учнівської молоді до роботи в гуртках”.
Стало традицією нашого закладу проводити разом з батьками святкові концерти, родинне коло.
Для батьків було проведено свята: посвята в гуртківці (в жовтні), концертна програма (в грудні), концерт для батьків (в березні), свято «Ми не кажемо прощавай, ми кажемо допобачення».
Першочерговими завданнями роботи закладу з батьками повинні стати:
Пропаганда педагогічних знань, що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків;
Допомога батькам в оволодінні системою вмінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;
Упровадження форм роботи із сім’єю, які сприятимуть гуманізації взаємовідносин “педагоги – батьки - діти”. Батьки й керівники гуртків повинні стати партнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів.
Безпека життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму
З вихованцями закладу перед та після канікул проводився цільовий інструктаж і фіксувався в журналах реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності в кожному кабінеті.
Кожним керівником проводився інструктаж перед виконанням завдань практичної роботи, зміною видів діяльності на заняттях, про що робилися відповідні записи в журналах з гурткової роботи.
Своєчасно проводилися цільові інструктажі з дітьми перед виїздом за межі закладу: екскурсії, туристичні змагання – і фіксувалися в журналі інструктажу вихованців з техніки безпеки. Під час занять проводилися додаткові бесіди за фактами нещасних випадків.
Протягом навчального року в закладі випадків травмування не було.
Достатньо успішну роботу з охорони здоров’я, життя дітей проводили керівники гуртків.
Правове виховання
Правове виховання гуртківців здійснювалося під час проведення місячника правових знань і правової пропаганди “Бережи мене, мій законе”. Місячник передбачав формування правової культури, прищеплення гуртківцям поваги до справ і свобод людини і забезпечує знання й виконання ними Законів України.
ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС
Планування
Основні завдання:
Формування громадянина – патріота України, підготовленого до життя з високою національною свідомістю;
виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини та з повагою ставиться до традицій і культури інших народів;
створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я.
Пріоритетні напрямки виховної роботи:
системний підхід до управління виховним процесом ЦТДЮ, постійне оновлення його змісту, якісна реалізація концепції громадянського виховання особистості;
досягнення ефективності роботи ЦТДЮ щодо координації діагностико-профілактичної просвітницької роботи ЦТДЮ, сім’ї, громадськості;
забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, вивчення родоводу, залучення дітей до вивчення народних звичаїв, обрядів, виховання національної свідомості і самосвідомості.
План виховної роботи
Тематичні місячники
Вересень
Місячник основ безпеки життєдіяльності «Збережи здоров’я та й на все життя».
Мета: Пропагування здорового способу життя; проведення оздоровчо-профілактичної роботи серед підлітків; формування усвідомлення вихованцями ролі фізичної досконалості у гармонійному розвиткові особистості.
Традиційні заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
1. День відкритих дверей ЦТДЮ
Зав. орг-мас від.
2. Здоровий спосіб життя – тиждень здоров’я
а) Проведення інструктажів з техніки безпеки по гуртках;
б) Бесіди на тему: «Здоров’я наше багатство», «За здорове життя», «Шкідлива звичка паління», «За крок до біди»
в) Презентація на тему: «Здоровий спосіб життя»
Зав. орг-мас від.
3. Провести день протипожежної безпеки:
а) Перевірити стан протипожежної безпеки в кожному кабінеті;
Кузнєцова Т.В.
Збори міністрів учнівського самоврядування.
Планування роботи.
Зав. орг-мас від.
Круглий стіл: Національна символіка
Зав. орг-мас від.
Жовтень
Місячник естетичного виховання
«Що внутрішня, що зовнішня краса тобі одній дарована, людино!»
Мета: розвивати художньо-естетичну освіченість та вихованість дітей і підлітків; формувати художньо-естетичну культуру засобами національних культурологічних надбань; сприяти забезпеченню функціонування української мови як державної у всіх напрямках роботи; розвиток уявлень про зовнішню і внутрішню красу людини.
№ з.п
Заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
1
Стіннівки до Дня вчителя “Учителю вклонюся до землі”
Зав. орг-мас від.
2
Акції до Дня людей похилого віку
Зав. орг-мас від.
3
Конкурс «Дари осені»
Зав. орг-мас від.
4
Акції «Скажемо насиллю: НІ!»
Зав. орг-мас від.
5
Родинне коло: Посвята в гуртківці.
Зав. орг-мас від.
6
Збори міністрів дитячого самоврядування. Заходи щодо виконання програми протидії наркотикам
Зав. орг-мас від.
8
Національна символіка
Зав. орг-мас від.
Листопад
Місячник національно-патріотичного виховання
Основні завдання національного виховання: виховувати гуртківців у дусі пізнання, збереження і розвитку національних традицій, плекати інтелектуально розвинену, духовно багату, цілісну особистість; формувати в гуртківців, незалежно від національності, національну свідомість, історичну пам’ять, національний характер, світогляд, гуманістичні ідеї.
Традиційні заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
Круглий стіл «Конвенція ООН про права дитини»
Зав. орг-мас від.
Заходи до 75-річчя Запорізької області
Зав. орг-мас від.
Акція «Стоп насильству!»
Зав. орг-мас від.
Чергові збори міністрів дитячого самоврядування . Підготовка до свят новорічно-різдвяного циклу
Зав. орг-мас від.
Гра «Що? Де? Коли?» на тему національні символи
Зав. орг-мас від.
Тиждень толерантності
Зав. орг-мас від.
День пам’яті жертв Голодомору
Зав. орг-мас від.
Грудень
Місячник родинно-побутової культури
«Без сім’ї нема щастя на землі»
Мета: Залучити батьків, усіх дорослих членів родини у виховний процес як рівноправних учасників; формування педагогічної культури сучасної сім’ї та допомога батькам у їхній психолого-педагогічній самостійності; розвиток інтересу до традицій свого народу, своєї родини.
Традиційні заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
1.Бесід: «Щастя в сімї »
Зав. орг-мас від.
2.Конкурс привітальних листівок до дня збройних сил України.
Зав. орг-мас від.
3. Новорічна пошта Діда Мороза.
Зав. орг-мас від.
4. Святкування Дня Святого Миколая «Миколай іде, подарунки роздає»
Зав. орг-мас від.
5. Конкурс новорічної гірлянди.
Зав. орг-мас від.
6. Новорічний ранок
Зав. орг-мас від.
Січень
Місячник громадянського виховання
«Я – син народу, що вгору йде...»
Мета: Сформувати свідомого громадянина, професіонала, тобто людину з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на розвиток демократично-громадянського суспільства в Україні.
Традиційні заходи
Відповідальний
Відмітка про виконання
1. Поле чудес на тему «Різдвяні посиденьки»
Зав. орг-мас від.
2. Конкурси та ігри, спрямовані на краще пізнання гуртківцями традицій та звичаїв наших пращурів.
Зав. орг-мас від.
3. «Вечорниці»
Зав. орг-мас від.
4. Круглий стіл «День Соборності України»
Зав. орг-мас від.
6. Заходи, щодо зменшення шкідливого впливу тютюну
Тренінг «Здоров’я цінність нашого життя»
Зав. орг-мас від.
7. Провести засідання зборів міністрів дитячого самоврядування
Виховна година до Дня пам’яті героїв Крут
Зав. орг-мас від.
Лютий
Місячник правових знань і правової пропаганди
«Бережи мене, мій законе»
Мета: Формування правової культури передбачає прищеплення гуртківцями поваги до прав і свобод людини і забезпечує знання й виконання ними Законів України.
Традиційні заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
1. Провести тиждень здоров’я «Здоров’я дітей – здоров’я нації»
Зав. орг-мас від.
2. Провести святкову гру до дня Святого Валентина – «Кохання з першого погляду». Святкова дискотека.
Зав. орг-мас від.
3. Провести святкову почту до дня Святого Валентина.
Зав. орг-мас від.
4. Провести анкетування на тему «Я і мої права»
Зав. орг-мас від.
5. Конкурс стіннівок до Дня захисника Вітчизни
Зав. орг-мас від.
Березень
Місячник культури та мистецтва
Мета трудового виховання: розширити поняття про види мистецтва та засоби їх виразності; вчити виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистецькій сфері та до самореалізації.
Традиційні заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
1. Свято до дня 8 березня « Нумо, дівчата»
Зав. орг-мас від.
2. Тиждень «Шевченківські дні»
Зав. орг-мас від.
3. Конкурс з декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край»
Зав. орг-мас від.
4. «Добрий день, книжковий тиждень»
- Виставка«Сторінки відкриває нова книга»
- Презентація «Знай і шануй книгу»
- Поле-чудес «Чудовий світ книги»
- Конкурс на краще читання «Книга – мудрий добрий друг, книга знає все навкруг»
- Екскурсія «Казковими стежинами»
- Анкетування «Вітрила книги дарують нам знання»
Зав. орг-мас від.
Квітень
Місячник екологічного виховання
«Земля наш спільний дім»
Мета: Екологічне виховання дітей та молоді передбачає формування в них екологічної культури, усвідомлення себе частиною природи, почуття відповідальності за останню як за національне багатство, основу життя на Землі; залучення вихованців до активної екологічної діяльності; виховання в них нетерпимого ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
Традиційні заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
1. Тиждень профорієнтації
Тест «Я та моя майбутня професія»
Конкурс малюнків «Професії моїх батьків».
Зав. орг-мас від.
2. Провести ігри та конкурси на екологічну тематику
Зав. орг-мас від.
3. Провести акцію «Чиста земля – чиста Україна»
Зав. орг-мас від.
4. День довкілля
Зав. орг-мас від.
5. Заходи до Дня Чорнобильської трагедії
Презентації, інформаційні стенди до Дня Чорнобильської трагедії
Зав. орг-мас від.
6. Екологічний марафон «Довкілля»
Зав. орг-мас від.
Травень
Місячник «Ціннісне ставлення до людей, сім’ї, родини»
Мета: знання та розуміння особистих, родинних, громадських, національних та загальнолюдських цінностей; уміння співпрацювати з іншими, працювати в групі та колективі; уміння прощати та просити пробачення; єдність слова та діла; єдність моральної свідомості та поведінки.
Традиційні заходи
Відповідальні
Відмітка про виконання
1. Заходи до першотравневих свят
Зав. орг-мас від.
2. Заходи до Дня Перемоги
Привітальні листівки до Дня Матері
Зав. орг-мас від.
3. Заходи до Дня Європи
Зав. орг-мас від.
5.Заходи до Дня Захисту Дітей
Захід «Подорож до країни дитинства »
Зав. орг-мас від.